Noorwegen dag 11

Druk…….!!!!!

Buiten ontbijten daar zijn wij vanmorgen mee begonnen het was heerlijk in het zonnetje en de lucht was strak blauw. Om half 10 zijn we vertrokken over de 15 richting de Gairanger. Ook dit was weer een prachtige route door de bergen die op zijn hoogst hier 1500 mtr waren vanaf een 800 mtr ligt hier nog sneeuw. Onderweg werd er veel gewaarschuwd voor overstekende elanden. Nou wij hebben ze niet gezien hoe goed dat we ook keken. Ze zijn ons dan ook niet voor de camper gaan lopen …toch jammer. Begin van de route deed ons veel aan Zweden denken veel bos en binnenmeren. Later werd het erg ruig weinig bomen en meren met ijsschotsen er nog in. Onderweg kwamen we nog een camping ( Djanfoss) tegen met zwembad zag er erg goed uit jammer dat we deze hadden gemist.  Ook Wim had de dag van zijn leven want die had bij een huis wel 7 oude trekkers gezien dus zijn dag kon ook niet meer stuk! Uiteindelijk via haarspeldbochten naar beneden gereden en in Gairanger aangekomen.

Jeetje wat een mensen hier zo druk hadden wij het hier in Noorwegen nog niet gezien. Bussen, fietsers, wandelaars en de mensen van de cruise schepen zag je hier. Want hier in deze fjorden komen ook enorme cruise schepen aan na wij hadden gehoord 3 per dag. Het ziet er uit als een drijvende 10 hoog flat………..wat een vakantie zoiets moet je van houden. Wij staan op Camping Gairanger we wilden naar Gairanger Feriecenter maar die lag 2 km van het dorp de berg op en moest je langs de weg lopen waar al het verkeer over heen gaat. Niet te doen dus. Vanaf de cruise schepen worden de mensen met boten naar het vasteland gebracht….tjonge tjonge wat een mierenhopen krijg je dan. Hier zijn veel leuke dingen te doen en 1 van die dingen hebben Henry, ik, Maaike en Nick gedaan vanmiddag. Wij zijn op een powerboat de fjorden ingeweest. Een ervaring rijker en heel wat Noorse kronen armer. Maar was de moeite waard ging hard en we hebben de 7 zusters gezien ( een waterval). Hierna zijn Wim en Ivonne met Romy nog even op souvenirs jacht gegaan voor het thuisfront en is de rest inkopen gaan doen voor de BBQ want dat kon vanavond. Beetje nederlandstalige muziek erbij aan en het feessie was compleet yeahhhh.

Geiranger

Hierna zijn Henry en ik nog even aan het geocashen gegaan en de kids aan het voetballen. Wij hebben 2 cashes gevonden. Mooie wandeling via een lange trap langs de watervallen omhoog gelopen en we kwamen uit bij een natuur museum. Daarna nog verder gelopen en kwamen wij bij een naturpark. Leuk voor de kids om daar nog even heen te gaan. En nu is het 23.37 en is het bedtijd. Internet is hier op alle campings ‘s avonds niet zo best ivm de drukte dus vandaar de late verhalen.

Slaap lekker…….

Home » Noorwegen dag 11 » Album Noorwegen » Album Noorwegen
Average rating  1 2 3 4 5fYou must login to vote
Noorwegen achtergrond.JPG
klaar voor de start aldi Zuidbroek
Camping Hirtshals
Camping Hirtshals.JPG
de eerste camping in Noorwegen, Aros

3 thoughts on “Noorwegen dag 11

1. Of het nu laat is of vroeg ,maakt voor ons niet uit de verhalen zijn mooi en ik lees ze met plezier.